جمعه, اردیبهشت 26, 1404
peykarnews
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • ورود کاربر
  • ورزشهای رزمی
  • زورخانه
  • نیزه بازی
  • تیر اندازی
  • شمشیر بازی
  • صخره نوردی
  • صحرانوردی
  • سایر ورزشها
    • اتومبیل رانی
    • اسب سواری
    • کوهنوردی
    • كراس فيت
    • شنای آزاد
    • سایر ورزشها
  • ورزشهای رزمی
  • زورخانه
  • نیزه بازی
  • تیر اندازی
  • شمشیر بازی
  • صخره نوردی
  • صحرانوردی
  • سایر ورزشها
    • اتومبیل رانی
    • اسب سواری
    • کوهنوردی
    • كراس فيت
    • شنای آزاد
    • سایر ورزشها
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
Morning News
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
خانه سایر اخبار ویژه

بیمه آسیا بدنبال تحول آفرینی با بیمه‌های خرد

پیکارنیوز توسط پیکارنیوز
28 آبان 1402
در سایر اخبار ویژه
0 0
0
بیمه آسیا بدنبال تحول آفرینی با بیمه‌های خرد

سیاستگذاری بیمه آسیا در توجه به بیمه های خرد می‌تواند مردم را نسبت به صنعت بیمه امیدوار کند.

به گزارش پیکارنیوز به نقل از پول نیوز، برای آنکه یک مجموعه با موفقیت رو به رو شود، به برنامه ریزی نیاز دارد و برای داشتن برنامه، به مدیریتی نیاز است که چالش‌ها را بررسی کند، ظرفیت‌ها را در نظر بگیرد و بر اساس چالش‌ها و ظرفیت ها، برای آینده برنامه ارایه دهد. مهمتر آنکه برنامه‌ها قابلیت اجرایی داشته باشد و تیمی هماهنگی نسبت به اجرای آن برنامه اقدام کند.

مطالب مرتبط

راه روابط‌عمومی ایران در سال جدید با تأکید بر بهره‌گیری از هوش مصنوعی در روابط‌عمومی‌های ایران

تحلیل علمی رفتار تماشاگران فوتبال نسبت به بازیکنان: مطالعه موردی علیرضا بیرانوند

رونمایی از شعار بادین

بیمه آسیا یکی از بنگاه‌های بزرگ اقتصادی است که در عرصه بیمه صاحب نظر است و جایگاه بالایی در این عرصه دارد، اما این جایگاه بسادگی بدست نیامده و در نتیجه سال‌ها برنامه ریزی، تجربه و عملکرد مثبت صورت گرفته است. اکنون نیز که مسعود بادین مدیریت بیمه آسیا را بر عهده دارد، برنامه‌های اجرایی قابل قبولی ارایه کرده که نتیجه آن در رونق این شرکت را شاهد هستیم. اما مدیرعامل شرکت بیمه آسیا از سیاستگذاری خود در این شرکت پرده برداشته و اعلام کرده: اولین شعارم در شرکت بیمه آسیا فروش بیمه نامه‌های خرد در صنعت بیمه بوده و تا امروز نیز همین شعار را دنبال می‌کنم.

اهمیت بیمه خرد

برای آنکه بدانیم شعار بادین تا چه اندازه اهمیت دارد و انتخاب این شعار تا چه اندازه هوشمندانه بوده، لازم است درک درستی از بیمه خرد داشته باشیم. بیمه خرد مفهوم به نسبت جدیدی است که باعث می‌شود اشخاص آسیب‌پذیر (دهک‌های پایین درآمدی) بتوانند ریسک‌های مختلفی را که در زندگی با آن مواجه هستند، مدیریت کنند.

جامعه هدف

برای آنکه بتوان از یک برنامه یا سیاستگذاری بیشترین بهره را گرفت، باید جامعه هدفی برای آن تعریف کرد و هرچقدر این جامعه هدف بزرگ و تاثیرگذارتر باشد، موفقیت در آن برنامه بیشتر خواهد بود. بیمه خرد بزرگترین جامعه را هدف گرفته به نوعی که بیشتر مشتریان بیمه‌های خرد، در سطوح پایین درآمدی قرار دارند و توان خرید بیمه‌های معمول و عادی را ندارند. برای مثال در کشور هند بیش از ۸۰ درصد مشتریان بیمه‌های خرد، خانوار‌های پر جمعیت (بیش از چهار نفر) هستند که به کشاورزی مشغول هستند و درآمد کمی دارند و به طور معمول یک فرد از اعضای خانواده بیمه نامه را برای تحت پوشش قرار دادن همه اعضا (در بیمه درمان و عمر) خریداری می‌کند. نکته مهم شرایط نامساعد زندگی خریداران بیمه‌های خرد است به نوعی که از نظر بیمه‌گری ریسک بالاتری را در مقایسه با میانگین ریسک جامعه به علت شرایط نامساعد بهداشتی، آموزشی و درآمدی دارند و این ویژگی‌های خاص بر نحوه ارزیابی ریسک و فروش تاثیر می‌گذارند.

نگاه مهربان بیمه خرد

بیمه خرد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و به دلیل تاثیرگذاری گسترده‌ای که دارد، بیشتر مورد استقبال قرار گرفته، به نوعی که در این نوع بیمه با توجه به نیاز بیمه‌گذاران و خطراتی که با آن‌ها مواجه هستند، پوشش‌های مختلفی وجود دارد. برای مثال با توجه به مناطق مختلف جغرافیایی، ریسک‌های حوادث طبیعی نظیر سیل، توفان، خشکسالی یا زلزله تحث پوشش قرار می‌گیرند. به طور کلی پوشش‌های بیمه‌ای بیمه‌های خرد شامل هزینه‌های درمانی و بهداشتی، خطر فوت و از کار افتادگی بر اثر حادثه، خطر فوت یا بیمار‌ی‌های خطرناک نظیر مالاریا و ایدز، از دست دادن درآمد بر اثر پیری و کهولت سن، از دست دادن درآمد بر اثر خشکسالی، سیل، توفان، زلزله یا سایر حوداث طبیعی و از دست دادن دارایی (خانه، زمین و…) بر اثر توفان، سیل، زلزله یا سایر حوادث طبیعی می‌شود.

فرهنگسازی با بیمه‌های خرد

جامعه هدف بیمه خرد، خصوصیات و ویژگی‌های منحصر به فردی، چون پایین بودن سطح سواد، آگاهی نداشتن از مزایای بیمه، درآمد اندک و دسترسی محدود‌تر به امکانات ارتباطی و رسانه‌ای دارد، به همین جهت روش‌های بازاریابی و استفاده از سیستم توزیع و فروش ویژه‌ای را می‌طلبد که با فروش سایر بیمه‌نامه‌ها متفاوت است. این نوع بیمه نامه‌ها در بیشتر موارد از طریق عقد قرارداد گروهی با یک سازمان غیر‌دولتی (NGO) که نقش واسطه را ایفا می‌کند، به فروش می‌رسد. در‌این حالت موسسه یا سازمان یاد شده به عنوان واسطه حق بیمه‌ها را از طریق اعضای خود جمع‌آوری و به حساب شرکت بیمه واریز می‌کند و در فرآیند پرداخت خسارت نیز اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

حمایت دولت از بیمه‌های خرد

به طور کلی شرکت‌های بیمه بازرگانی بیمه‌های خرد را عرضه می‌کنند و این نوع بیمه‌ها متفاوت از خدمات تامین اجتماعی یا سایر بیمه‌های دولتی است. اگر چه دولت به صورت مستقیم وارد عرضه این نوع خدمات نمی‌شود، اما چگونگی عرضه و سطح پوشش ریسک تا حدود زیادی تحت تاثیر خدمات و حمایت‌های دولت قرار می‌گیرد. در مجموع دولت‌ها از طریق سیاست گذاری کلان اقتصادی و عرضه خدمات حمایتی نظیر تامین اجتماعی بر دامنه فعالیت این نوع بیمه‌ها تاثیر می‌گذارند، اما ماهیت خاص‌این نوع بیمه‌ها و بیمه‌گذاران که به علت پایین بودن سطح سواد و عدم آگاهی از قوانین و مقررات قادر به دفاع از حقوق خود نیستند، نقش دولت را به عنوان ناظر و حافظ منافع بیمه گذاران (این نقش در کشور ما بر عهده بیمه مرکزی ایران قرار دارد) بسیار مهم می‌سازد بنابراین برای موفقیت در طراحی و عرضه چنین پوشش‌های بیمه‌ای در کشور لازم است که اصول نظارتی دقیقی تدوین شده و به دقت به مرحله اجرا درآیند.

استقبال در صورت آگاهی

با توجه به ظرفیت‌های قابل توجهی که بیمه‌های خرد دارد، انتظار می‌رود با استقبال قابل توجهی رو به رو شود، اما مشاهده می‌کنیم که هنوز مورد اقبال جدی قرار نگرفته و چنانچه بیمه آسیا بتواند بیمه‌های خرد را در بین مردم به ویژه دهک‌های پایین جامعه اجرایی کند، نگاه مردم به بیمه متحول خواهد شد و صنعت بیمه نیز به عنوان منبعی درآمدزا و تاثیرگذار در مدیریت چالش‌های مردم نقش آفرینی خواهد کرد.

برچسب: بیمه آسیابیمه های خرددهک هایی پایین درآمدیریسککورش شرفشاهی

مطالبمرتبط

سایر اخبار ویژه

راه روابط‌عمومی ایران در سال جدید با تأکید بر بهره‌گیری از هوش مصنوعی در روابط‌عمومی‌های ایران

16 فروردین 1404
تحلیل علمی رفتار تماشاگران فوتبال نسبت به بازیکنان: مطالعه موردی علیرضا بیرانوند
اجتماعی

تحلیل علمی رفتار تماشاگران فوتبال نسبت به بازیکنان: مطالعه موردی علیرضا بیرانوند

16 بهمن 1403
انتقال پایتخت
سایر اخبار ویژه

«اظهارات متناقض» قیمت‌ املاک را جابه‌جا می‌کند نه پایتخت را

23 دی 1403
لس آنجلس
سایر اخبار ویژه

ادامه ویرانی‌های ناشی از آتش سوزی در لس آنجلس

23 دی 1403
درخواست جدید اتحادیه اروپا از اپل: ایردراپ و ایرپلی باید با اندروید سازگار شوند
سایر اخبار ویژه

درخواست جدید اتحادیه اروپا از اپل: ایردراپ و ایرپلی باید با اندروید سازگار شوند

1 دی 1403
سایر اخبار ویژه

احمدزاده،‌ ۱۰۰۰ دقیقه بدون تأثیرگذاری؛ این بود آلترناتیو ترابی؟

17 آذر 1403
پست بعدی
مهر قدرشناسی از سرمایه‌های انسانی بر پیشانی فولاد مبارکه

مهر قدرشناسی از سرمایه‌های انسانی بر پیشانی فولاد مبارکه

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + شانزده =

اخبار محبوب

تعداد قربانیان صعود به بلندترین آتش‌فشان فعال اوراسیا افزایش یافت

تعداد قربانیان صعود به بلندترین آتش‌فشان فعال اوراسیا افزایش یافت

28 آبان 1402
حضور ۸ نفر از کوهنوردان ایران در مسابقات هانگژو

حضور ۸ نفر از کوهنوردان ایران در مسابقات هانگژو

28 آبان 1402
تیرانداز بجنوردی

تیرانداز بجنوردی به اردوی تیم ملی دعوت شد

2 بهمن 1403
تیم ملی کنیا به جای ایران با پاکستان و جیبوتی بازی می‌کند!

تیم ملی کنیا به جای ایران با پاکستان و جیبوتی بازی می‌کند!

28 آبان 1402
بازگشت جوان‌ترین ایرانی فاتح اورست به ایران

بازگشت جوان‌ترین ایرانی فاتح اورست به ایران

28 آبان 1402

اخبار مهم

اخبار بانک سینا در 60 ثانیه (+فیلم)

اخبار بانک سینا در 60 ثانیه (+فیلم)

2 دی 1402
ستاره رئال مادرید وارد مسابقات اتومبیل‌رانی شد

ستاره رئال مادرید وارد مسابقات اتومبیل‌رانی شد

28 آبان 1402
هدایت سرمایه‌های سرگردان به اقتصاد مولد در بستر مناطق آزاد

هدایت سرمایه‌های سرگردان به اقتصاد مولد در بستر مناطق آزاد

5 آذر 1402
کلیات جدول زمان‌بندی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳

کلیات جدول زمان‌بندی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳

2 خرداد 1403

درباره ما

خبرگزاری ما خود را متعهد به رعایت میثاق اخلاق حرفه‌ای خبرگزاری‌ها می‌داند.

ما را دنبال کنید

دسته‌ها

  • اتومبیل رانی
  • اجتماعی
  • اسب سواری
  • تیر اندازی
  • دوندگی
  • زورخانه
  • زورخانه
  • سایر اخبار ویژه
  • سایر ورزشها
  • شمشیر بازی
  • شنای آزاد
  • صحرانوردی
  • صخره نوردی
  • فوتبال
  • كراس فيت
  • کوه نوردی
  • نیزه بازی
  • ورزشهای رزمی

خبرهای اخیر

  • راه روابط‌عمومی ایران در سال جدید با تأکید بر بهره‌گیری از هوش مصنوعی در روابط‌عمومی‌های ایران
  • وعده‌ای که صادقانه محقق شد
  • تحلیل علمی رفتار تماشاگران فوتبال نسبت به بازیکنان: مطالعه موردی علیرضا بیرانوند
  • اولین مجموعه ورزشی زورخانه‌ای منطقه ۱۶ راه‌اندازی می‌شود

خبرنامه

طراحی و اجرا توسط: آریان وب

خوش آمدید!

به حساب خود وارد شوید

فراموشی رمز عبور ؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفاً ایمیل یا نام کاربری خود را جهت بازیابی رمز عبور وارد نمایید

وارد شدن
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • ورزشهای رزمی
  • زورخانه
  • نیزه بازی
  • تیر اندازی
  • شمشیر بازی
  • صخره نوردی
  • صحرانوردی
  • سایر ورزشها
    • اتومبیل رانی
    • اسب سواری
    • کوهنوردی
    • كراس فيت
    • شنای آزاد
    • سایر ورزشها

طراحی و اجرا توسط: آریان وب