یکشنبه, اردیبهشت 21, 1404
peykarnews
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • ورود کاربر
  • ورزشهای رزمی
  • زورخانه
  • نیزه بازی
  • تیر اندازی
  • شمشیر بازی
  • صخره نوردی
  • صحرانوردی
  • سایر ورزشها
    • اتومبیل رانی
    • اسب سواری
    • کوهنوردی
    • كراس فيت
    • شنای آزاد
    • سایر ورزشها
  • ورزشهای رزمی
  • زورخانه
  • نیزه بازی
  • تیر اندازی
  • شمشیر بازی
  • صخره نوردی
  • صحرانوردی
  • سایر ورزشها
    • اتومبیل رانی
    • اسب سواری
    • کوهنوردی
    • كراس فيت
    • شنای آزاد
    • سایر ورزشها
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
Morning News
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
خانه سایر اخبار ویژه

کیفیت در دستور کار سایپا

پیکارنیوز توسط پیکارنیوز
6 آبان 1402
در سایر اخبار ویژه
0 0
0
کیفیت در دستور کار سایپا

سایپا بر پاکسازی بازار از قطعات یدکی تقلبی تاکید دارد و کیفیت در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش پیکارنیوز به نقل از پول نیوز، بازار رقابت جدی و داغ است و هر کس تولیدی با کیفیت بیشتر و قیمت مناسب‌تر عرضه کند، رضایت بیشتری جلب می‌کند و سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص می‌دهد. یکی از مهمترین بخش‌های تولیدی کشور، صنعت خودروسازی است که نقش اساسی در اقتصاد دارد. گردش مالی، اشتغالزایی، خودکفایی، جلوگیری از ارزبری و بسیاری محسنات دیگر در صنعت خودروسازی خودنمایی می‌کند.

مطالب مرتبط

راه روابط‌عمومی ایران در سال جدید با تأکید بر بهره‌گیری از هوش مصنوعی در روابط‌عمومی‌های ایران

تحلیل علمی رفتار تماشاگران فوتبال نسبت به بازیکنان: مطالعه موردی علیرضا بیرانوند

مشکلات نیازمند بررسی

اگرچه صنعت خودروسازی کشور توانسته روی پای خود بایستد، اما مانند هر صنعت دیگر، چالش‌ها و مشکلات بسیاری دارد که نیازمند بررسی، شناسایی مشکلات، ارایه راهکار و رفع چالشهاست. روندی که صنعت خودروسازی کشور دارد رو به جلوست، اما قرار نیست مغرور شویم، چالش‌ها را نادیده بگیریم و برای رفع مشکلات تلاش نکنیم.

چالش خدمات پس از فروش

بی شک سایپا نقش بزرگی در تولید خودرو کشور دارد، به نوعی که از نظر تعداد و قیمت، سایپا یکه تاز بازار خودرو شده است. اما خدمات پس از فروش همواره به یکی از چالش‌های صنعت خودرو تبدیل شده است. با نگاهی به روند تولید بزرگترین خودروساز‌های جهان، متوجه می‌شویم که هر خودرویی پس از تولید با اشکال رو به رو می‌شود و حتی شاهد بوده ایم که بسیاری از خودروسازان بزرگ جهان بدلیل مشکلات اساسی در تولید، ناچار به جمع آوری یک مدل خودرو از بازار شده اند. بنابر این بوجود آمدن چالش یا مشکل در تولید، امری اجتناب ناپذیر است که با برنامه ریزی و اقدامات درست، می‌توان هر چالشی را مدیریت کرد.

بحران قطعات تقلبی

بسیاری از تولیدکنندگان گرفتار قطعات اصلی و تقلبی هستند. بدلیل ضعف نظارت در بازار، با کوهی از لوازم یدکی تقلبی رو به رو هستیم، قطعاتی که به صورت زیرپله‌ای تولید یا با کمترین کیفیت به چین سفارش داده می‌شود تا سود عده‌ای فرصت طلب را تامین کند و در نهایت به زیان مصرف کنندگان تمام شود. اما مشکل اینجاست که نظارت درست و برخورد شدیدی با متقلبان صورت نمی‌گیرد و همین امر باعث شده لوازم یدکی تقلبی بازار را به چالش بکشد.

تلاش برای پاکسازی بازار

مدیریت سایپا نسبت به چالش‌های بازار بی تفاوت نبوده و سعی کرده آن‌ها را مدیریت کند، به نوعی که مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اعلام اینکه در ۲۱ ماه گذشته با برنامه‌ریزی اصولی و دقیق سعی شده بازار از وجود قطعات تقلبی که با نام سایپا عرضه می‌شود، تا حد زیادی پاکسازی شود گفت: تلاش شده مردم به قطعاتی که اصالت دارد، دسترسی داشته باشند. محمدعلی تیموری با یادآوری اینکه در گذشته در بازار یکصد هزار میلیارد تومانی قطعات یدکی، شرکت سایپایدک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان خدمات به نمایندگی‌ها می‌داد گفت: از این عدد هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان گارانتی (به دلیل رایگان بودن) و تنها ۱۰۰ میلیارد تومان به صورت غیرگارانتی کسب درآمد داشت.

هزینه سنگین گارانتی

واقعیت این است که خدمات پس از فروش به عنوان یک امتیاز به مصرف کنندگان ارایه می‌شود، اما هزینه سنگینی بر دوش تولیدکننده است که در لیست هزینه‌های خودروسازی‌ها دیده نمی‌شود. در این رابطه مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به اینکه در سه ماه ابتدایی۱۴۰۰ به ازای هر خودرو، سه میلیون تومان هزینه گارانتی پرداخت می‌شد گفت: در مدت مشابه ۱۴۰۱ این عدد به دو میلیون تومان و در سال جاری به یک میلیون تومان رسیده در حالی که با وجود افزایش نرخ دستمزد و قطعات، هزینه گارانتی محصولات سایپا، یک سوم شده است.

استقبال از نمایندگی

واقعیت انکار ناپذیر گران بودن قیمت لوازم یدکی و هزینه تعمیرکار، خریداران کالا‌ها را همواره آزار داده و می‌دهد، اما به نظر می‌رسد سایپا برای این نگرانی نیز چاره اندیشی کرده و در این رابطه تیموری گفت: سال‌ها نگاه مردم اینگونه بود که قیمت قطعات یدکی و خدمات در نمایندگی خودروسازان گران است، به همین جهت ترجیح می‌دادند که خدمات مورد نیاز خود را به غیر از نمایندگی‌ها تامین کنند،، اما وجود قطعات تقلبی و فرهنگ‌سازی که صورت گرفت، سبب شد تا مردم برای دریافت قطعات و خدمات بیش از گذشته به نمایندگی‌های رسمی خودروسازان مراجعه داشته باشند.

اهمیت فرهنگسازی

در بسیاری از موارد مردم از خدمات مناسب بهره نمی‌گیرند، زیرا شناختی ندارند، این امر نشان می‌دهد که فرهنگسازی و اطلاع رسانی مناسبی شکل نگرفته است. به همین دلیل مدیرعامل سایپا با بیان اینکه شرکت سایپایدک با تمرکز بر بازار قطعات یدکی، توانسته به جایگاه واقعی خود در بازار قطعات یدکی دست یابد گفت: فرهنگ‌سازی نقش مهمی در حذف قطعات غیر ایمن دارد. تیموری با بیان اینکه سایپا در مبارزه با تولید و توزیع قطعات یدکی تقلبی کار جهادی انجام داده افزود: طی ۲۱ ماه گذشته، بر افزایش کیفیت خدمات پس از فروش، خروج قطعات یدکی تقلبی و تشدید بازرسی‌ها متمرکز شدیم و نتیجه آن، افزایش سهم سایپایدک از بازار قطعات یدکی شد.

خرید از نمایندگی‌ها

مردم برای خرید قطعات در فروشگاه‌ها سرگردان می‌شوند. اینکه از کدام فروشگاه بخریم، نکته مهمی است. همین امر باعث می‌شود تا برخی تعمیرکاران به تبلیغ یک برند خاص بپردازند. تعمیرکاران تاکید می‌کنند اگر فلان مارک را بخرید خوب است یا اگر این مارک نباشد، تعمیر را تضمین نمی‌کنیم. اما مدیرعامل سایپا تکلیف مشتریان را روشن و با اشاره به رویکرد دولت در زمینه مبارزه با قطعات تقلبی و حمایت‌های وزارت صمت گفت: توصیه ما به مردم این است که حتما برای خرید قطعات یدکی به عاملیت‌ها و نمایندگی‌های مجاز سایپا مراجعه کنند و برای تشخیص اصالت قطعه، بارکد روی جعبه را به شماره ۵۰۰۰۲۹۵۶ ارسال کنند تا از اصل بودن قطعه خریداری شده مطمئن شوند. تیموری با تاکید بر اینکه سودجویان بازار قطعات یدکی تقلبی، ارزشی برای جان و مال مردم قائل نیستند و تهدیدی برای ایمنی خودرو‌ها به شمار می‌روند، افزود: برای افزایش کیفیت خدمات و تولیدات در گروه سایپا کار ریشه‌ای و بنیادین انجام شده تا رضایت حداکثری مشتریان فراهم شود.

برچسب: خدمات پس از فروشخودروسازیسایپاقطعات یدکی تقلبیکورش شرفشاهی

مطالبمرتبط

سایر اخبار ویژه

راه روابط‌عمومی ایران در سال جدید با تأکید بر بهره‌گیری از هوش مصنوعی در روابط‌عمومی‌های ایران

16 فروردین 1404
تحلیل علمی رفتار تماشاگران فوتبال نسبت به بازیکنان: مطالعه موردی علیرضا بیرانوند
اجتماعی

تحلیل علمی رفتار تماشاگران فوتبال نسبت به بازیکنان: مطالعه موردی علیرضا بیرانوند

16 بهمن 1403
انتقال پایتخت
سایر اخبار ویژه

«اظهارات متناقض» قیمت‌ املاک را جابه‌جا می‌کند نه پایتخت را

23 دی 1403
لس آنجلس
سایر اخبار ویژه

ادامه ویرانی‌های ناشی از آتش سوزی در لس آنجلس

23 دی 1403
درخواست جدید اتحادیه اروپا از اپل: ایردراپ و ایرپلی باید با اندروید سازگار شوند
سایر اخبار ویژه

درخواست جدید اتحادیه اروپا از اپل: ایردراپ و ایرپلی باید با اندروید سازگار شوند

1 دی 1403
سایر اخبار ویژه

احمدزاده،‌ ۱۰۰۰ دقیقه بدون تأثیرگذاری؛ این بود آلترناتیو ترابی؟

17 آذر 1403
پست بعدی
حرکت تعاون بر محور توسعه

حرکت تعاون بر محور توسعه

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − ده =

اخبار محبوب

فوت کوهنورد ۶۱ ساله در ارتفاعات فرخشاد کرمانشاه

فوت کوهنورد ۶۱ ساله در ارتفاعات فرخشاد کرمانشاه

6 آبان 1402
تعداد قربانیان صعود به بلندترین آتش‌فشان فعال اوراسیا افزایش یافت

تعداد قربانیان صعود به بلندترین آتش‌فشان فعال اوراسیا افزایش یافت

6 آبان 1402
۲ کوهنورد شهرضایی قله آراگاتس ارمنستان را فتح کردند

۲ کوهنورد شهرضایی قله آراگاتس ارمنستان را فتح کردند

6 آبان 1402
معاون وزیر ورزش: نگاه ویژه‌ای به ورزش بانوان وجود دارد

معاون وزیر ورزش: نگاه ویژه‌ای به ورزش بانوان وجود دارد

26 آبان 1403
حضور ۸ نفر از کوهنوردان ایران در مسابقات هانگژو

حضور ۸ نفر از کوهنوردان ایران در مسابقات هانگژو

6 آبان 1402

اخبار مهم

ستاره شاپرک بر دوش «به‌پرداخت ملت»

ستاره شاپرک بر دوش «به‌پرداخت ملت»

27 فروردین 1403
البرز قهرمان مسابقات جودوی کشور شد

البرز قهرمان مسابقات جودوی کشور شد

6 آبان 1402
حضور بیمه میهن در دهمین نمایشگاه کیش اینوکس 2023(+فیلم)

حضور بیمه میهن در دهمین نمایشگاه کیش اینوکس 2023(+فیلم)

25 آبان 1402
مدیریت بحران‌های کلان با بیمه دی

مدیریت بحران‌های کلان با بیمه دی

28 آبان 1402

درباره ما

خبرگزاری ما خود را متعهد به رعایت میثاق اخلاق حرفه‌ای خبرگزاری‌ها می‌داند.

ما را دنبال کنید

دسته‌ها

  • اتومبیل رانی
  • اجتماعی
  • اسب سواری
  • تیر اندازی
  • دوندگی
  • زورخانه
  • زورخانه
  • سایر اخبار ویژه
  • سایر ورزشها
  • شمشیر بازی
  • شنای آزاد
  • صحرانوردی
  • صخره نوردی
  • فوتبال
  • كراس فيت
  • کوه نوردی
  • نیزه بازی
  • ورزشهای رزمی

خبرهای اخیر

  • راه روابط‌عمومی ایران در سال جدید با تأکید بر بهره‌گیری از هوش مصنوعی در روابط‌عمومی‌های ایران
  • وعده‌ای که صادقانه محقق شد
  • تحلیل علمی رفتار تماشاگران فوتبال نسبت به بازیکنان: مطالعه موردی علیرضا بیرانوند
  • اولین مجموعه ورزشی زورخانه‌ای منطقه ۱۶ راه‌اندازی می‌شود

خبرنامه

طراحی و اجرا توسط: آریان وب

خوش آمدید!

به حساب خود وارد شوید

فراموشی رمز عبور ؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفاً ایمیل یا نام کاربری خود را جهت بازیابی رمز عبور وارد نمایید

وارد شدن
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • ورزشهای رزمی
  • زورخانه
  • نیزه بازی
  • تیر اندازی
  • شمشیر بازی
  • صخره نوردی
  • صحرانوردی
  • سایر ورزشها
    • اتومبیل رانی
    • اسب سواری
    • کوهنوردی
    • كراس فيت
    • شنای آزاد
    • سایر ورزشها

طراحی و اجرا توسط: آریان وب